Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

BeterDichtbij Professional app

Eenvoudig contact met patiënten en cliënten, waar je ook bent en wanneer het jou als zorgprofessional uitkomt.
Gesprekkenoverzicht app

Werk veilig en eenvoudig

Flexibel communiceren

Veilig en overzichtelijk

Werk zoals jij wilt

Meer rust in je werkdag

Gesprekken overzicht met beeldbellen

Dit kun je met BeterDichtbij

Met BeterDichtbij heb je alle communicatie gestroomlijnd. Bekijk hier alle functionaliteiten.
Bericht tussen zorgverlener en patiënt

Asynchroon berichten uitwisselen 

Op jouw moment een bericht sturen of reageren op een vraag. Je hebt met BeterDichtbij contact wanneer het jou het beste schikt, zonder verstoring van je werkzaamheden.
Planbaar contact
Versleutelde communicatie
Beeldbel gesprek tussen zorgverlener en patiënt

Beeldbellen

Veilig en heel gebruikersvriendelijk beeldbellen, omdat het soms nodig is dat je elkaar even ziet. Als professional ben je in de lead en bepaal je wanneer je beeldbelt.
Veilig en stabiel
Zorgverlener in de regie
Herinneringen bericht

Herinneringen sturen

Afspraakherinneringen, reminders om metingen door te geven of om zich aan te melden voor het consult. Je stuurt met BeterDichtbij makkelijk een herinnering, ingepland en geautomatiseerd.
Activeer patiënten
Geautomatiseerd als je wil
Foto versturen in de app

Foto’s en links uitwisselen

Via BeterDichtbij kan je ook foto’s of links sturen, veilig versleuteld en net zo makkelijk als in WhatsApp. Dit kan eenmalig, of je zet het klaar als standaardbericht in de contentbibliotheek.
Visueel communiceren
Medische beoordeling mogelijk
Voorlichting

Voorlichting en educatie delen

Als je wilt dat informatie je patiënt goed bereikt, is het belangrijk om die op het juiste moment te versturen. Dat kan geautomatiseerd, passend binnen het zorgpad. Zowel eigen folders als van externe platforms.
Informeer op juiste moment
Ook gestandaardiseerd mogelijk
Contact met naasten

Gesprekken met naasten

Is het beter om met de naasten (ouders, kinderen van, begeleider, mantelzorger) te communiceren? Dat kan met BeterDichtbij door een contactpersoongesprek te maken.
Kies zelf: contact met patiënt of naaste
Ook geautomatiseerd mogelijk
Standaardberichten sturen

Standaardberichten

Komen vragen veel voor, maak dan een standaardbericht van het antwoord. Ook handig om te maken over nazorg, overdracht of veel voorkomende reminders.
Bespaar tijd
Werk makkelijk samen
Standaardberichten versturen

Contentbibliotheek

In de contentbibliotheek vind je een overzicht met alle standaardberichten, en de informatie en educatie van contentpartners als Thuisarts.nl, Apotheek.nl en Indiveo.
Samen met contentpartners
Bespaar tijd
Berichten inplannen

Berichten inplannen

Plan je een onderzoek over 3 weken in, dan kan je ook alvast de voorbereiding inplannen via BeterDichtbij. Ingeplande berichten sturen bespaart tijd en maakt je werk makkelijker.
Communicatie op precies juiste moment
Tijd besparen
Samenwerken met collega's

Samenwerken als zorgteam

Je wil niet dat bereikbaarheid alleen van jou individueel afhankelijk is. Daarom kan je samenwerken als zorgteam, en binnen werkafspraken het beheer met elkaar verdelen. Zo ben je altijd bereikbaar én bespaar je tijd.
Altijd bereikbaar
Gerust op vakantie

Gekoppeld aan essentiële partners

Voorbeelden uit de praktijk

  • Wijkverpleegkundige onderweg: snel een bericht sturen naar een patiënt over een geplande afspraak of een vraag beantwoorden terwijl je onderweg bent.
  • Polikliniekmedewerker: een afbeelding of link delen na een consult om de patiënt van aanvullende informatie te voorzien.
  • Thuiswerkende zorgverlener: eenvoudig beeldbellen met een patiënt of cliënt vanuit je thuiskantoor voor een persoonlijk gesprek, zonder fysiek bezoek.

Wat zorgverleners zeggen

“Ik wil niet zeggen dat ik hierdoor ineens een betere dokter word, maar je leert mensen wel beter kennen.”

Monique Gorissen

Kinderarts-allergoloog
"Ik kan mijn expertise zo beter inzetten en bovendien – ik zeg dat maar heel eerlijk – ook meer declarabel werken."
Joost Geesing - MDL arts Diakonessenhuis

Joost Geesing

Maag-, darm- en leverarts
"Door de inzet van digitale middelen zoals de BeterDichtbij app kan ik nu schuiven met mijn consulttijden. Dat geeft meer flexibiliteit. Sommige fysieke consulten maak ik langer, en andere consulten vervang ik door digitaal contact."

Jolanda van der Mee

Verpleegkundig consulent longoncologie
"De grootste winst is dat we nu aandacht aan de mensen gevende dat het meest nodig hebben. Ons werk is relevanter en gerichter geworden."
Karin Dekker Maasstad Ziekenhuis

Karin Dekker-de Vries

Diabetesverpleegkundige coördinator
"Het scheelt je veel tijd. Je kunt zelf makkelijk je contactmomenten inplannen op een werkdag en je wordt niet mee onnodige van je werk afgehouden."
RKZ ervaring gipskamer

Jeroen de Wit

Gipsverbandmeester
"Als er een wondcomplicatie optreedt, dan wil ik daar graag snel van op de hoogte zijn. Vaak kan ik mensen al geruststellen op basis van een foto via de BeterDichtbij app en dat vind ik heel waardevol."
Martijn Möllers, chirurg bij ziekenhuis Nij Smellinghe

Martijn Möllers

Chirurg
"Thuis is een vertrouwde omgeving en daardoor voelt dat relaxter."
Kinderarts Tessa van Balen over BeterDichtbij binnen SKB

Tessa van Balen

Kinderarts
“We merken dat patiënten soms langer moeten wachten tot ze ons aan de lijn hebben. Met BeterDichtbij kunnen ze ons gauw een appje sturen.”

Denise van Damme

Doktersassistente op de poli KNO
"Persoonlijk contact blijft belangrijk, maar met de technische mogelijkheden van nu kunnen wij deze extra service bieden."
Franciscus ervaring Nicky Lam

Nicky Lam

Geriater
"De korte lijnen in communicatie, leiden uiteindelijk tot betere zorg voor de patiënt. Je onderkent zo eerder klachten van patiënten waar wij samen met Altide sneller op kunnen inspelen.”
Praktijkervaring - foto zorgverleners achter PC

Annemiek Visser

Oncologieverpleegkundige
"Patiënten die normaal gesproken langskwamen voor bijvoorbeeld de screening van een liesbreuk, kunnen nu heel goed via videobellen gescreend worden. Het scheelt werk, voorbereiding, telefoontjes… Het maakt je werk écht makkelijker."

Joyce van der Graaf

Gespecialiseerd doktersassistent Anesthesiologie
"Het gebruik van BeterDichtbij levert minder telefoontjes, meer focus en minder geregel op, voor zowel zorgverleners als patiënten. We zijn heel blij en trots op dat we op deze manier écht waarde kunnen toevoegen in de zorg!"
Maaike Netten en Angela Reijnen van CWZ

Maaike Netten

Projectleider Medische Informatie Technologie

Ervaar het zelf

Maakt jouw zorgorganisatie gebruik van BeterDichtbij? Download de BeterDichtbij Professional app nu in de App Store of Google Play Store.

Veelgestelde vragen

Wat is de vernieuwde BeterDichtbij Professional app?

Wat maakt deze nieuwe versie beter dan de vorige?

Hoe helpt de app mij als zorgverlener?

Kan ik met de app zowel berichten sturen als beeldbellen?

Is de app veilig voor medische communicatie?

Hoe installeer ik de BeterDichtbij Professional app?

Godfried Bogaerts BeterDichtbij
Sander Bijl

Neem contact op

Neem contact op met Godfried of Sander en maak vrijblijvend kennis met BeterDichtbij.

Zorgverleners die BeterDichtbij gebruiken

Eigendom van de zorgsector zelf

BeterDichtbij is een initiatief van de zorgsector en eigendom van NVZ en SAZ. Dankzij deze publiek-private opzet blijven kennis en financiële opbrengsten bij de zorgsector zelf.

NVZ logoSamenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ)

Meer over BeterDichtbij