Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

BeterDichtbij voor thuiszorg

In de thuiszorg werk je vaak onderweg of bij mensen thuis. Dat vraagt om een flexibele, snelle en veilige manier van communiceren met cliënten, mantelzorgers en collega’s.

Icoon taken werkprocessen blauw
Meer overzicht en meer regie bij cliënten en mantelzorgers.
Icoon begeleiding blauw
Efficiëntere afstemming met collega’s en mantelzorgers.
Plan een demo
Man en vrouw in een thuiszorgsetting gebruiken samen BeterDichtbij op een telefoon
Ik spreek de wijkverpleegkundige morgen via een beeldbelgesprek.
Hé wat handig, dat scheelt ons tijd.

BeterDichtbij transformeert digitaal contact bij

Adrz
Albert Schweitzer ziekenhuis
Altide
Anna Ziekenhuis
Antoni van Leeuwenhoek
Antonius Zorggroep
BovenIJ ziekenhuis
Bravis ziekenhuis
CWZ
Deventer Ziekenhuis
Diakonessenhuis
Digitaal Gezondheidscentrum
Elkerliek
Erasmus MC – Sophia
Flevoziekenhuis
Franciscus Gasthuis & Vlietland
Frisius MC
Gelre ziekenhuizen
HagaZiekenhuis
Heliomare
Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis
IJsselland Ziekenhuis
Ikazia Ziekenhuis
Instituut Verbeeten
Interzorg
Isala
Maasstad Ziekenhuis
Maastro
Meander MC
Merem Medische Revalidatie
Pantein
Rivas Zorggroep
Rode Kruis Ziekenhuis
Santeon
Saxenburgh Medisch Centrum
Sint Maartenskliniek
SJG Weert
Slingeland Ziekenhuis
Spijkenisse Medisch Centrum
Streekziekenhuis Koningin Beatrix
Tergooi MC
Wilhelmina Ziekenhuis Assen
Zaans Medisch Centrum
ZGT
Ziekenhuis Nij Smellinghe
Ziekenhuis Rivierenland Tiel
Zorg bij jou
ZuidOostZorg
Zuyderland Medisch Centrum
Toegankelijke zorg met cliënten en ook mantelzorgers

Toegankelijke zorg, ook met mantelzorgers

Met BeterDichtbij kunnen cliënten eenvoudig en veilig communiceren met zorgverleners. Wil of kan een cliënt geen gebruik maken van digitale communicatie? Dan is het altijd mogelijk om het gesprek te starten met een mantelzorger, zodat zij betrokken blijven en ondersteuning kunnen bieden. Zo blijft BeterDichtbij toegankelijk en passend voor elke situatie.

Maak thuiszorg eenvoudiger en efficiënter

Met BeterDichtbij stroomlijn je alle communicatie in de thuiszorg

Huidige situatie

Hoge werkdruk en personeelstekorten maken werk erg intensief
Verpleegkundigen gaan standaard op huisbezoek, terwijl dat niet altijd nodig is
Veel telefoontjes van cliënten met herhaalde of kleine vragen
Versnipperde communicatie met mantelzorgers en collega’s kost veel tijd en extra werk
Onnodige reistijd voor vragen die ook digitaal opgelost kunnen worden
Administratieve lasten zorgen voor minder tijd voor cliëntenzorg

Met BeterDichtbij

Niet altijd meer fysiek langs, maar cliënten via beeldbelzorg op afstand ondersteunen
Meer regie bij de cliënt door digitale ondersteuning bij zelfzorg
Snelle en efficiënte afstemming met collega’s en mantelzorgers
Meer rust en regie over je werkdag, door alle communicatie op één plek
Cliënten voelen zich beter ondersteund en kunnen eenvoudig vragen stellen
Lagere werkdruk en meer werkplezier door minder administratieve lasten
Wil of kan de cliënt geen digitale communicatie, dan is contact met de mantelzorger ook mogelijk

Gekoppeld aan bestaande systemen en bewezen effectief

Alle communicatie op één plek

Veilige en laagdrempelige digitale communicatie

Betere begeleiding en ondersteuning

Meer werkplezier en rust

Flexibel en eenvoudig in gebruik

Gesprekken overzicht met beeldbellen

Wat zorgverleners zeggen

“Ik wil niet zeggen dat ik hierdoor ineens een betere dokter word, maar je leert mensen wel beter kennen.”

Monique Gorissen

Kinderarts-allergoloog
"Ik kan mijn expertise zo beter inzetten en bovendien – ik zeg dat maar heel eerlijk – ook meer declarabel werken."
Joost Geesing - MDL arts Diakonessenhuis

Joost Geesing

Maag-, darm- en leverarts
"Door de inzet van digitale middelen zoals de BeterDichtbij app kan ik nu schuiven met mijn consulttijden. Dat geeft meer flexibiliteit. Sommige fysieke consulten maak ik langer, en andere consulten vervang ik door digitaal contact."

Jolanda van der Mee

Verpleegkundig consulent longoncologie
"De grootste winst is dat we nu aandacht aan de mensen gevende dat het meest nodig hebben. Ons werk is relevanter en gerichter geworden."
Karin Dekker Maasstad Ziekenhuis

Karin Dekker-de Vries

Diabetesverpleegkundige coördinator
"Het scheelt je veel tijd. Je kunt zelf makkelijk je contactmomenten inplannen op een werkdag en je wordt niet mee onnodige van je werk afgehouden."
RKZ ervaring gipskamer

Jeroen de Wit

Gipsverbandmeester
"Als er een wondcomplicatie optreedt, dan wil ik daar graag snel van op de hoogte zijn. Vaak kan ik mensen al geruststellen op basis van een foto via de BeterDichtbij app en dat vind ik heel waardevol."
Martijn Möllers, chirurg bij ziekenhuis Nij Smellinghe

Martijn Möllers

Chirurg
"Thuis is een vertrouwde omgeving en daardoor voelt dat relaxter."
Kinderarts Tessa van Balen over BeterDichtbij binnen SKB

Tessa van Balen

Kinderarts
“We merken dat patiënten soms langer moeten wachten tot ze ons aan de lijn hebben. Met BeterDichtbij kunnen ze ons gauw een appje sturen.”

Denise van Damme

Doktersassistente op de poli KNO
"Persoonlijk contact blijft belangrijk, maar met de technische mogelijkheden van nu kunnen wij deze extra service bieden."
Franciscus ervaring Nicky Lam

Nicky Lam

Geriater
"De korte lijnen in communicatie, leiden uiteindelijk tot betere zorg voor de patiënt. Je onderkent zo eerder klachten van patiënten waar wij samen met Altide sneller op kunnen inspelen.”
Praktijkervaring - foto zorgverleners achter PC

Annemiek Visser

Oncologieverpleegkundige
"Patiënten die normaal gesproken langskwamen voor bijvoorbeeld de screening van een liesbreuk, kunnen nu heel goed via videobellen gescreend worden. Het scheelt werk, voorbereiding, telefoontjes… Het maakt je werk écht makkelijker."

Joyce van der Graaf

Gespecialiseerd doktersassistent Anesthesiologie
"Het gebruik van BeterDichtbij levert minder telefoontjes, meer focus en minder geregel op, voor zowel zorgverleners als patiënten. We zijn heel blij en trots op dat we op deze manier écht waarde kunnen toevoegen in de zorg!"
Maaike Netten en Angela Reijnen van CWZ

Maaike Netten

Projectleider Medische Informatie Technologie
Tablet gesprek met patiënt via BeterDichtbij

Hoe werkt het?

Met BeterDichtbij werk je via een gebruiksvriendelijk platform, toegankelijk vanaf je PC, tablet of smartphone. Of je nu op locatie bent of thuis werkt, je hebt altijd alles wat je nodig hebt binnen handbereik. Bovendien is ons systeem volledig geïntegreerd met je bestaande ECD.

Het platform

Ontdek BeterDichtbij op het webplatform en in de app

Benieuwd hoe BeterDichtbij werkt? Bekijk alle functies en ontdek hoe je het webplatform en de app eenvoudig inzet in de thuiszorg.

Meer werkplezier door digitalisering

Thea de Jong

Zorgverlener digitaal team van Rivas Zorggroep

Wjikverpleegkundige Thea de Jong, Rivas Gorinchem
“Ik dacht: hoe maak ik nou echt contact met mensen via een beeldscherm? Maar als je mensen beter leert kennen en vaker spreekt, valt dat weg. Dan merk je niet meer dat er een scherm tussen zit."
Lees interview

Veelgestelde vragen

Hoe kan BeterDichtbij helpen bij personeelstekorten en hoge werkdruk?

Hoe verbetert BeterDichtbij de samenwerking tussen wijkverpleegkundigen, mantelzorgers en huisartsen?

Hoe zit het met de veiligheid van patiëntgegevens?

Is digitale communicatie geschikt voor oudere cliënten in de VVT?

Hoe ervaren cliënten en mantelzorgers BeterDichtbij?

Hoe start ik met BeterDichtbij in mijn thuiszorgorganisatie?

Godfried Bogaerts BeterDichtbij
Sander Bijl

Neem contact op

Neem contact op met Godfried of Sander en maak vrijblijvend kennis met BeterDichtbij.

Zorgverleners die BeterDichtbij gebruiken

Eigendom van de zorgsector zelf

BeterDichtbij is een initiatief van de zorgsector en eigendom van NVZ en SAZ. Dankzij deze publiek-private opzet blijven kennis en financiële opbrengsten bij de zorgsector zelf.

NVZ logoSamenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ)

Meer over BeterDichtbij