Ga naar hoofdinhoud
De BeterDichtbij servicedesk is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar i.v.m. storing. Je kunt contact opnemen via de chat op onze website of per mail via service@beterdichtbij.nl

BeterDichtbij voor revalidatie

Eenvoudige, veilige en directe communicatie met patiënten en collega's - zonder extra administratie, met meer grip op zorg.

Icoon veiligheid blauw
Snel en veilig communiceren met patiënten en collega’s
Icoon begeleiding blauw
Meer tijd voor persoonlijke zorg en regie behouden
Plan een demo
Revalidatiearts legt geruststellend een hand op de schouder van een patiënt
Ontvang ik informatie over welke oefeningen ik thuis moet doen?
Ja, dit krijg je vanzelf toegestuurd op het juiste moment.

BeterDichtbij transformeert digitaal contact bij

Zorgverlener die patiënt geruststelt in behandelkamer

Creëer meer tijd voor persoonlijke zorg

Revalidatiezorg is complex en hectisch: er moet veel geregeld worden en communicatie is cruciaal. Met BeterDichtbij houd je de regie over de communicatie en zorg je voor een heldere, toegankelijke begeleiding voor je patiënten.

Meer regie bij de patiënt en verbeterde werkprocessen

Stroomlijn alle communicatie met BeterDichtbij

Huidige situatie

Patiënten die herhaaldelijk dezelfde vragen stellen, omdat ze het overzicht verliezen
Moeizame afstemming tussen verschillende zorgverleners, wat vertragingen in de behandeling veroorzaakt
Het gevoel dat administratieve taken je kostbare tijd wegnemen van persoonlijke zorg
Patiënten die behoefte hebben aan snelle, directe communicatie met hun zorgteam
Lastige bereikbaarheid van de afdeling en met zorgpartners door langs elkaar bellen

Met BeterDichtbij

Patiënten ervaren meer geruststelling en voelen zich gesteund door snelle en toegankelijke communicatie
Effectievere samenwerking binnen het revalidatieteam zonder tijdverlies door onnodige telefoontjes
Meer tijd voor persoonlijke zorg, door vermindering van administratieve lasten
Patiënten voelen zich actiever betrokken bij hun herstel, wat zorgt voor snellere vooruitgang en meer tevredenheid
Rust en overzicht in je werk, waardoor je met vertrouwen en voldoening zorg verleent

40

Minuten bespaard per patiënt

25%

Minder verstorende telefoontjes

1 uur

meer per dag op de afdeling

Nieuws: Revalidatie Nederland heeft communicatiedienst BeterDichtbij toegevoegd aan de App Store op revalidatie.nl

Lees verder

Gekoppeld aan bestaande systemen en bewezen effectief

Alle communicatie op één plek

Betere patiëntbegeleiding

Effectiever werken

Opschalen blended care

Meer werkplezier

Gesprekken overzicht met beeldbellen

Wat zorgverleners zeggen

“Ik wil niet zeggen dat ik hierdoor ineens een betere dokter word, maar je leert mensen wel beter kennen.”

Monique Gorissen

Kinderarts-allergoloog
"Ik kan mijn expertise zo beter inzetten en bovendien – ik zeg dat maar heel eerlijk – ook meer declarabel werken."
Joost Geesing - MDL arts Diakonessenhuis

Joost Geesing

Maag-, darm- en leverarts
"Door de inzet van digitale middelen zoals de BeterDichtbij app kan ik nu schuiven met mijn consulttijden. Dat geeft meer flexibiliteit. Sommige fysieke consulten maak ik langer, en andere consulten vervang ik door digitaal contact."

Jolanda van der Mee

Verpleegkundig consulent longoncologie
"De grootste winst is dat we nu aandacht aan de mensen gevende dat het meest nodig hebben. Ons werk is relevanter en gerichter geworden."
Karin Dekker Maasstad Ziekenhuis

Karin Dekker-de Vries

Diabetesverpleegkundige coördinator
"Het scheelt je veel tijd. Je kunt zelf makkelijk je contactmomenten inplannen op een werkdag en je wordt niet mee onnodige van je werk afgehouden."
RKZ ervaring gipskamer

Jeroen de Wit

Gipsverbandmeester
"Als er een wondcomplicatie optreedt, dan wil ik daar graag snel van op de hoogte zijn. Vaak kan ik mensen al geruststellen op basis van een foto via de BeterDichtbij app en dat vind ik heel waardevol."
Martijn Möllers, chirurg bij ziekenhuis Nij Smellinghe

Martijn Möllers

Chirurg
"Thuis is een vertrouwde omgeving en daardoor voelt dat relaxter."
Kinderarts Tessa van Balen over BeterDichtbij binnen SKB

Tessa van Balen

Kinderarts
“We merken dat patiënten soms langer moeten wachten tot ze ons aan de lijn hebben. Met BeterDichtbij kunnen ze ons gauw een appje sturen.”

Denise van Damme

Doktersassistente op de poli KNO
"Persoonlijk contact blijft belangrijk, maar met de technische mogelijkheden van nu kunnen wij deze extra service bieden."
Franciscus ervaring Nicky Lam

Nicky Lam

Geriater
"De korte lijnen in communicatie, leiden uiteindelijk tot betere zorg voor de patiënt. Je onderkent zo eerder klachten van patiënten waar wij samen met Altide sneller op kunnen inspelen.”
Praktijkervaring - foto zorgverleners achter PC

Annemiek Visser

Oncologieverpleegkundige
"Patiënten die normaal gesproken langskwamen voor bijvoorbeeld de screening van een liesbreuk, kunnen nu heel goed via videobellen gescreend worden. Het scheelt werk, voorbereiding, telefoontjes… Het maakt je werk écht makkelijker."

Joyce van der Graaf

Gespecialiseerd doktersassistent Anesthesiologie
"Het gebruik van BeterDichtbij levert minder telefoontjes, meer focus en minder geregel op, voor zowel zorgverleners als patiënten. We zijn heel blij en trots op dat we op deze manier écht waarde kunnen toevoegen in de zorg!"
Maaike Netten en Angela Reijnen van CWZ

Maaike Netten

Projectleider Medische Informatie Technologie
Tablet gesprek met patiënt via BeterDichtbij

Hoe werkt het?

Met BeterDichtbij werk je via een gebruiksvriendelijk platform, toegankelijk vanaf je PC, tablet of smartphone. Of je nu op locatie bent of thuiswerkt, je hebt altijd alles binnen handbereik. Bovendien is ons systeem volledig geïntegreerd met je bestaande EPD.

Het platform

Ontdek BeterDichtbij op het webplatform en in de app

Benieuwd hoe BeterDichtbij werkt? Bekijk alle functies en ontdek hoe je het webplatform en de app eenvoudig inzet in de revalidatiezorg.

Digitaal patiëntcontact binnen de revalidatiesector

Bauke Boezeman

Manager Zorglogistiek bij Merem

Bauke Boezeman, Manager Zorglogistiek bij Merem Medische Revalidatie
Merem logo
“Voorafgaand aan een herhaalafspraak kunnen we patiënten via BeterDichtbij vragen of zij aan die afspraak behoefte hebben en in welke vorm. Daarmee voorkomen we onnodig reizen en sluiten we het beste aan bij zijn of haar communicatiebehoefte.”
Lees interview

Veelgestelde vragen

Hoe helpt BeterDichtbij mij in de dagelijkse praktijk?

Hoe kan ik BeterDichtbij inzetten binnen ons multidisciplinaire team?

Wat zijn de voordelen voor mijn patiënten?

Is BeterDichtbij ook geschikt voor minder digitaal vaardige patiënten?

Gaan patiënten mij nu niet allemaal appen?

Hoe zit het met de veiligheid van patiëntgegevens?

Hoe werkt BeterDichtbij samen met ons EPD?

Wat kost het om BeterDichtbij te gebruiken?

Hoe snel kunnen we BeterDichtbij inzetten in ons revalidatiecentrum?

Sander Bijl

Neem contact op

Neem contact op met Godfried of Sander en maak vrijblijvend kennis met BeterDichtbij.

Zorgverleners die BeterDichtbij gebruiken

Eigendom van de zorgsector zelf

BeterDichtbij is een initiatief van de zorgsector en eigendom van NVZ en SAZ. Dankzij deze publiek-private opzet blijven kennis en financiële opbrengsten bij de zorgsector zelf.

NVZ logoSamenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ)

Meer over BeterDichtbij