Digitale zorg voor iedereen: ervaringen met ondersteuning

Het Maasstad Ziekenhuis is een van de voorlopers in de ondersteuning van patiënten bij digitale zorg. Iedereen kan met vragen terecht bij de professionals van de patiëntenvoorlichting in de centrale hal van het ziekenhuis, en telefonisch en via mail. Hoe heeft het Rotterdamse ziekenhuis dit servicepunt ingericht, wat zijn de opbrengsten en de uitdagingen? In een interactieve sessie gaan we hier met elkaar over in gesprek. Dit doen we tijdens de jaarlijkse netwerkbijeenkomst van de Alliantie Gezondheidsvaardigheden (initiatief van Pharos) samen met partner Hogeschool Utrecht op dinsdag 13 juni.
In het kort:
Interactieve sessie tijdens de netwerkbijeenkomst
Hoe ondersteun je je patiënten en cliënten zo goed mogelijk bij het starten en gebruiken van digitale zorg? Wat hebben zij nodig, welke instructiematerialen werken en welke ook niet? Partner BeterDichtbij deelt in deze sessie inzichten en ervaringen vanuit het aansluiten van bijna 500.000 mensen, samen met het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam, waar al volop gebruik wordt gemaakt van een servicepunt.
De sprekers
De sessie is een van de onderdelen van de netwerkbijeenkomst van de Alliantie Gezondheidsvaardigheden.

Esther Giesselback
Organisatieadviseur bij het Maasstad Ziekenhuis
Celine Hillenaar
Servicecoördinator BeterDichtbij
Erica Bouma-Gelle
Marketing managerInformatie en aanmelden
Bekijk de website van de Alliantie Gezondheidsvaardigheden voor meer informatie en aanmelden.